8 Kasım 2016 Salı

32. ve 33. Haftalar - Doğum İzni


32. hafta itibariyle artık doğum izni hakkım doğmuş oluyor. KKTC 'de Türkiye'ye benzer olarak 8 hafta doğum öncesi ve 8 hafta doğum sonrası olmak üzere 16 haftalık doğum izni kullanılabiliyor. Eğer doktorunuz çalışmanızda bir sakınca görmüyorsa, 8 haftanın 6 haftasını çalışıp, bu süreleri doğum sonrasına aktarabiliyorsunuz. Doğumdan önceki son 2 hafta yani 38. hafta itibariyle ise, zorunlu olarak çalışma iznine ayrılmanız gerekiyor. Başta, doktorun belirlediği beklenen doğum tarihine göre bu hesaplamalar yapılıyor.

KKTC'de 26. haftadan itibaren gerekli evraklar ve çalışabilir raporu Sigortalar Dairesi'ne verilebiliyor. Ben de çok şükür ki başından beri en az sorunla devam eden hamileliğim sayesinde, doktorumun da uygun görmesiyle çalışabilir raporumu aldım. İnşallah her hangi bir sorun olmazsa, 38. haftaya kadar, yani doğum sonrasına günlerimi aktarabileceğim son tarihe kadar çalışmaya devam edeceğim.

Bununla birlikte, vücudumun, hareketlerimin ağırlaştığını da hissediyorum. Artık göbek iyice büyüdü. Başlangıç kilom +10 kilo kolay değil.  Tartıda hayatımda görmediğim rakamlarla tanışıyorum. Bebek için herşeye değer elbette ama bu kiloları nasıl vereceğim de aklıma takılmıyor değil...

24 Ekim 2016 günü kontrolümüz vardı. Pambığın kan dolaşımı, kemik ölçümleri normal, kilosu 34+1 itibariyle 1780 gram olmuş. Olması gereken ortalama kilonun 2 hafta gerisinden geliyormuş. Baş ölçümü ise aksine 2 hafta öndeymiş. Elimden geldiğimce sağlıklı beslenmeye gayret gösteriyorum ama yine de kilosunun biraz az olmasına üzüldüm. İnsan da, birşeyleri yanlış mı yapıyorum düşüncesi oluşuyor. Doktoruma sordum, bu bebeğin yapısıyla da alakalı olabilir, her bebek tombul olmak zorunda değil dedi. Sen sağlıklı beslenmeye devam et, benim için önemli olan her kontrolde kilo alması ve gelişiminin devam etmesidir dedi.

Pambığın başı hala aşağıda, normal doğuma uygun pozisyonda, bu beni sevindiriyor. Yüzünü bu hafta göremedik nazlı oğlumun.

Doktorum her kontrolde tansiyon ölçümlerime önem gösteriyor. Özellikle bu haftalarda tansiyonun normal çıkması çok önemliymiş. Çok şükür ki şu ana kadar yüksek ya da düşük ölçülmedi.

32.-33. Haftalarda Ben

Hamile pilatesine devam ediyorum. Fırsat buldukça da yürüyüş yapmaya çalışıyorum. Artık yürüyüş yaparken ya da ayakta uzun süre durduğumda aşağı doğru belirgin basınç hissediyorum. Bununla birlikte, özellikle pilateste yaptığım hareketler sayesinde, artık geceleri ayağıma kramp girmiyor, bu harika birşey.
Gece uykularım sıkıntılı olmaya başladı. Bütün gece en az 3-4 kere wc ye kalkmaktan uyku uyuduğumu anlayamıyorum. Ama bu durum çok normalmiş. Vücut artık doğum sonrasına, bebeği gece beslemeye ve uykusuzluğa alıştırıyormuş kendini. Tek problem, ertesi gün işe gidiyor olmam.


32.-33. Haftalarda Pambık

Pambık artık kocaman bir bebek oldu, bu haftalarda cildi bebek pembeliğine dönüyormuş. Her geçen hafta, vücudu daha fazla yağlanıyor, tombikleşiyor. Kilosu haftasından 2 hafta geride olduğu için ben de şu an yaptığıma ek olarak neler yapabilirim diye araştırmaya başladım. Her gün 1 haşlanmış yumurtayı, 2 ye çıkartacağım. ceviz-fındık yiyordum ama düzenli olarak her gün bir avuç yiyeceğim. Muz her gün 1 tane yemeye devam edeceğim. En önemlisi de akşamları 2 bardak süt içeceğim. Tombul bir bebek olsun istemiyorum zaten, haftasıyla uyumlu olsun yeter, bakalım 10 gün sonraki randevuda pambık haftasına yakınlayabilecek mi?


Bu Haftanın Sözü

Artık kontrollerim 10 günde 1'e düşüyor. Gönlümden geçen elbette normal, hatta herhangi bir müdahale (suni sancı, epidural) olmadan doğal bir doğum yapmak. Ama şartlamak da doğru değil elbette, bakalım hakkımızda hayırlısı ne olacak? Doktorum doğum şekli için 38.haftayı beklememizin doğru olacağını söyledi. İnşallah gönlümden geçen, bebeğin de gönlünden geçen olur ;)






12 yorum:

  1. Hamile olmayan, hamilelikle ilgisi olmayan biri olarak yazılarınızı severek takip ediyorum. Her şeyin yolunda olmasına sevindim. Umarım istediğiniz gibi normal ve sağlıklı bir şekilde bebeğinizi kucağınıza alırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Hanım, çok teşekkür ederim, çok mutlu ettiniz beni.
      İlk başlarda bebeğe bir hatıra kalsın diye başladığım bu günlükte, sizin de yanımda olduğunuzu görmek çok mutlu ediyor beni.Allah herkese de, bize de hayırlı doğumlar, hayırlı evlatlar nasip etsin inşallah.
      Sevgiler.

      Sil
  2. Hanımım, az kaldı oğluşun gelmesine :) Ben bile buralardan heyecanlıyım. Sağlıkla gelsin, kolaylıkla ve mutlulukla... Öpüyorum kocaman <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az kaldı Blana, sağlıkla gelsin inşallah. AMin çok teşekkür ederim canım. Öpüyorum ben de.

      Sil
  3. Hamileliğinde 21 kilo almış biri olarak, kilolar 1 sene sonra tamamen gidiyor.Endişelenmeyin ;)Keyifli izinler bebişinizle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi inşallah Aytül Hanım. 9 ayda alınan kiloyu, 1ayda vermeyi düşünmemem lazım tabi :) Çok teşekkürler.
      Sevgiler.

      Sil
  4. Çok iyi sabah akşam pekmezli su içmek bol kaşar peyniri tüketmek bebeğe kilo aldırır diye okumuştum bir yerlerde. Benim son iki hafta çok iyi kilo aldı. Umudunu yitirme bence pambık normal kilosuna erişeçek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım, doğumda 3 kiloyu geçsin de hayırlısıyla, daha ne isteyeyim sağlıklı olsun hepsi. Çok sağolasın bakalım sağlıklı beslenmeye devam ;)

      Sil
  5. Hadi gelsin artik bebis 😊

    YanıtlaSil
  6. merhaba ne şirin bir blog bebek beklerken yaşanan heyecanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Destina, hoşgeldiniz. Heyecan dorukta ;)

      Sil