18 Aralık 2016 Pazar

38.-39.-40. Haftalar - Miadında Bebek



Yok yok merak etmeyin, an itibariyle (18 Aralık 2016) hala doğmadı bizim bebiş. Gelmeye de niyeti yok gibi görünüyor. Doktor amcası ve biz inatla normal yollardan gelmesi için bekliyoruz, onun ise daha hiç bir belirtisi yok. Vakit saat gelmeyince hiçbir şey olmuyor demek ki...

38. Haftanın bitmesi itibariyle sonunda doğum iznine ayrıldım.  Evde biriken hazırlıklarımı birer birer tamamlamaya koyuldum. 38. haftadaki kontrolümüzde bebek 2700 gram çıktı. 39. haftada ise 2600 gram. Meğer sonlara yaklaştıkça ölçümlerde hata olabiliyormuş. Bunu 40. haftadaki kontrolumuzde 3500 gram çıkan bebeğimizden anladık :) Anlayacağınız bizim bebiş kısmetse 3500 gram civarında doğacak.

39. haftada çatı muayenesi yapıldı. Normal doğumu düşünen biri için, çatı muayenesi korkulacak birşey değilmiş. Ama insan tedirgin olmuyor da değil. Genelleme yapmak çok doğru değil ama bu muayenelerde erkek doktorlar gerçekten daha nazik oluyorlar. Kendi doktorumda hiçbir ağrı, acı hissetmezken, bir sonraki hafta 2. muayeneyi yapan deneyimli hemşire hanımın muayenesinden sonra zorlanınca daha iyi anladım.

Beklenen doğum tarihim 13.12.2016 idi. Yani 40. haftanın, 9 ay 10 günün tamamlandığı gün. O günkü kontrolümde, bebeğin iyi hali, NST de sancı çıkmaması, beslenmesinin ve amniyon sıvısının yeterli olması nedeniyle, doktorum 1 hafta daha beklemenin sakıncalı olmadığını söyledi. Yani 41. hafta dolana kadar, bebeğimin kendiliğinden gelmesini bekleyeceğiz. Bu tarihe  kadar gelmezse, oluşabilecek risklerden dolayı (bebeğin kaka yapması, plasenta yaşlanması vb.) doğumun başlatılması gerekirmiş. Yani 19.12.2016 tarihi bizim için önemli bir tarih. Büyük ihtimal son kontrolümüz ve belki de bebeğin doğacağı tarih. Bu tarih itibariyle doktorum değerlendirme yapacak ya suni sancı verecek ya da sezaryene alacak. Bebeğin son kontrol itibariyle hala kanala girmemiş olması, hatta bir önceki kontrolde hafif yan (oblik) duruyor olması, sezaryen ihtimalini kuvvetlendiriyor. Bu zamana kadar normal doğumu çok istedim, hazırlandım ve bu konuda bilinçlenmeye çalıştım. Ama bu kadar bekleyip de, olmuyorsa da hayırlısını dilemekten başka çözüm yok gibi duruyor. Önemli olan hem bebeğin, hem de annenin sağlıklı bir şekilde buluşması. Son birkaç gündür kendimi bu fikre alıştırmaya çalışıyorum.

Bir sonraki yazım çok büyük ihtimal, bebeğimizin doğumu olacak. Allah bana da, tüm bekleyenlere de sağlıklı doğumlar nasip etsin inşallah. Dualarınız da beni de eksik etmeyin olur mu?


Sevgiler.


12 yorum:

  1. Hayırlısıyla, sağlıkla gelsin oğluş Hanımım, önemli olan ikinizin de sağlığı... Güzel haberlerinizi bekliyorum :) Kocaman öpüyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Kırmızı rujum. BEn de kocaman öpüyorum.

      Sil
  2. Büyük ihtimalle Bebişin dünyaya gelmiştir. Umarım sağlıklısınızdır :)
    sevgilerle Oya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşey yolunda evet. Çok teşekkür ederim. Zaman su gibi geçiyor, artık bloğuma zaman ayırma fırsatı da bulmaya başladım çok şükür. SIk sık görüşmek dileğiyle :)

      Sil
  3. Artık pambık kulağındadır İnşallah. Merak ediyorum ses ver vakit bulursan 😊

    YanıtlaSil
  4. Artık doğmuşdur. Merakla yeni yazınızı bekliyorum :)
    Sizi de bloglarıma beklerim.
    Takipteyim.

    berilcimcime.blogspot.com
    ve
    makyajbox.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz.
      DOgdu bebeğimiz. HEmen zıyaretınıze gelecegım.
      Sevgiler.

      Sil
  5. Şuan buraya yazı yazmaya vakit bulamıyorsunuzdur sanırım fakat herkes iyidir inşaallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes ıyı. sukurler olsun bugunumuze. Çok teşekkur ederım. EVet ancak cevaplayabılıyorum. Kocaman sevgıler sıze de.

      Sil
  6. HANIMIMMMMMMMMMM :)
    Merakla haberlerini bekliyoruz, özledik!
    En keyifli depresyonundan çık ve gel hadi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler. Ben de çok özledim. Yakında arayı kapatacağım inşallah :D

      Sil